Tuesday, February 8, 2011

SUCI SEBUAH KEJAYAAN


Bila membuka blog, tergerak pulak hati untuk menulis ayat-ayat yang selalunya orang akan kata terlalu jiwang. Tapi bagi aku,ayat ni  tak der la jiwang sangt,bak org kata nk habiskan masa yang lapang. Mula-mula aku nk knalkan serba sedikit biodata diriku,kot-kot lpas ni ramai yang nk bt aku menantu..hehehehehe..aku zarina bt yaacob,tapi kawan-kawan pngil ina,ader yang pngil kak in. Aku ok ja jnji bukan pngl yg pelik2. Umur aku biarla rahsia....hak2xx. aku ni anak jati kelantan. Tapi aku pun hairan bila orang tnya maksud bahasa kelantan yang pekat sangat aku tak tau pun maksudnya apa. Kadang-kadang kawan kata aku ni bukan anak jati kelantan...huhuhuhu...

 NEGERI KU YANG TERCINTA


Aku sekarang belajar kat upsi....bila aku masuk cni rmai yang puji terutama family..rasa bangga sangt.tapi yang lawaknya ada seorang pakcik ni,dia datang rumah aku. Lepas tu kami berbual la pnjang lebar....

Pakcik : belajar ker dah keja sekrang?
Aku     : belajar ag pakcik...nak keja  tak da orang nak ambik.
Pakcik: ooo, belajar kat mana sekarang?
Aku : kat upsi ,perak
Pakcik : cikgu la ni,bagus la tu.masa depan dah cerah...

Lepas borak,ada la sorang pakcik datang lagi umah aku,bila datang pkcik yang tadi promote aku untuk anak pkcik yang baru datang tadi...siap kata cikgu ni.beruntungla dapat menantu cikgu. Bila aku dengar, aduh terkejut giler rasa. Sebab bagi aku x kisah la cikgu ke ape ke,yang penting pandai ambik ati orang tua dengan baik.akhlak dan peribadi kita pon penting sangt...

 AQU NAK JADI KAUNSELOR YANG BERJAYA

Kesimpulannya, semua orang memandang tinggi dalam profession perguruan. So saper yg mmg dh confirm jd cikgu, or akan menjdi cikgu lpas ni, jga la bidang perguruan dengan sebaiknya,jagn sia-siakannya.. ops citer aku bnyk lagi sebenarya tapi kalau citer kat cni cnfirm x cukup page..apa pun kamoo semua boleh la mendapatkn novel yang telah diciptakan sendiri oleh ku..novel ni kni kat encik mohd noor.kalau saper nak tahu dengan lebih lanjut,bolehla pinjam dengan beliau..hehehee..

 NI COVER DEPAN NOVEL KU

 NI LAK COVER BELAKANG NOVEL KU....

No comments:

Post a Comment