Sunday, February 13, 2011

PROGRAM BAKTISISWA DI GUA MUSANG

Sepanjang 3 sem tinggal kat upsi,tak pernah lagi aku ikuti mana-mana program.....nak kata tak minat,tak logik langsung.tapi mungkin tak berpeluang untuk ikuti mana-mana program....

 sedih sb x pernah buat program

Namun yang paling best pada akhir cuti sem,sambil nak tnggu masuk sem 4, aku telah ikuti program baktisiswa anjuran KASIH (kaunseling Aspirasi Suburkan Insan Harmoni dengan persatuan Himsak ( Himpunan Anak-Anak Kelantan)..prorgram ni berjalan selama 3 hari 2 malam di Gua Musang Kelantan. Program ni bermula pada 31 mei hingga 2 Jun 2010. Prorgam ni di buat di Sekolah kebangsaan Tengku Mahkota Fakry Petra


                                        fasilitator bergambar dengan guru besar dan peljar-pelajar...

                                               masa bergambar setelah penat buat program..

 gelagat kami fasilitator

Pada mulanya agak berat la nk ikuti program ni...ya la semua kawan-kawan tak nak join.nasib baik la ada sorang kawan sekelas nk join. Sepanjang berada kat program baktisiswa,rasa sangat diri ni  sangat lemah. Aku tak tau pun nak buat apa sepanjang program berlngsung.
bergmbar dgn poster kerjya yg mnjadi tema kpd progrm kami


antara pelajar yang aktif n banyak cakap..tapi dia bst sgt

 katak kembung..hehehe lawak sangt masa ni


antara prorgam logo kumpulan yang telah disiapkan oleh pelajar, kreatif kn


 ni slot yang buat pelajar menangis...rasa nk menangis lak masa ni.huhu

Nasib baik la kawan sekelas ku berada dalam group yang sama dgn ku..kami di kehendaki menjdi fasilitator di sek rendah....setiap fasilitator kami di bahagikan seramai 12 atau lbh  orang untuk mewakili sekolah. Fuh rasa lega sikit sb dapat sekolah rendah... kalau menengah tak tau la nk jawab. Alamk kantoi dengan pljar la..sepanjang berada di gua musang, kami semua di kehendaki tinggal di rumah angkat yang telah di bahagikan sama rata.,...

pemandangn kmpung rumah angkt..kat belakang jln keretapi



kat cni lawa sngt..slah stu tmpat riadah


 ni la kawan ku yang sama-sama mengikuti prorgam.

Sedih sangt sb dalam keluarga angkt tu,aku kna tinggl sorg. Yang lain ada gak dalam 2 orang stu rumah.. yang x bstnya rumah tu ada anak laki yang dh kerja...segan sangt namun apakn daya, ilmu pnya pasal, trima ja la..tapi hnsm gak anak dia..hak hak hak..( gatai).

Tp syukur sangt, sb kluarga angkt baik dgn ku. Mereka semua layan ku dgn baik mcm anak sndri...ptg2 msti mereka bawa aku naik motor pusing-pusing kg..jd minah rempit lak..hehehee..sepanjang prorgam kt sek, aku dgn kawan ikut ja arahan drpd kawan-kwan yang dh teror bab bt prorgrm. Sorg sem 6 ( sekrang tngh prktikal) , 4 orang sem 5 ( skrng sem 6), 2 orang sem 4( sekrang sem 5) dan 5 orang sem 3 ( skrang sem 4). Kadang-kadang kami tak tau pun nk bagi idea. Kami jd blur..pd masa tu kami rasakan sangt lmah sgt dalam bab buat prorgrm...(huhuhu sedih sangt).

Yang lucunya, aku nak beucap kat depan pun malu..sdgkn adik-adik sekolah rendh ja..huhu. tapi alhamdulillah,aku brjaya dapat juga input dripada program tu..rasa tak rugi aku ikuti prorgam baktisiswa. Pihak sekolah pun layan kami semua dengan baik..segala kelengkapan di sediakan..rasa bertuah sangat. Kadang-kadang kami boleh makan sama-sama dengan guru besar sekolah tersebut.

Walaupun kejap ja,tapi best sangt.kami dapat berkenalan satu sama lain, dan hubungan bertmbah rapat sampai sekarang.sekiranya ada program lagi, aku x nak lepaskan...yang pntg ilmu dapat............
·       Kawan baru,adik-adik baru,keluarga baru,ilmu yang baru...harap lepas ni ada lagi program yang di buat. Tidak ada guna kita pndai smpai 4.0 namun,kita x tau apa-apa tentg nak handle program..yang pntg kiter kna slaraskan kedu-duanya. AKU PASTI BERJAYA

 ni pemandgan kat tempat perhimpunan pelajar dengan guru-guru
 suka sangat pelajar bila mendapat hadiah drpd abg-abg dan kakak-kakak
 sempat ag bergmbr dengan pelajar yang aktif

 ni salah stu raptai kadet remaja sekolah sebgai persediaan majlis penutup



kanak-kanak riang...kami mau jadi kaunselor yang hebat di masa hadapan



No comments:

Post a Comment